lördag, december 02, 2006

Dagens lucka är en liten kommentar till Magnus hoppmask som He Anna berättade om på husgruppen. (För dem som inte var med var det en uppgift i Magnus utbildning att hitta på ett djur, varpå idén till en hoppmask föddes. Detta djur har tydligen glada färger och trivs i tropisk miljö)

Sitter uppe och väntar på att kakorna i ugnen skall bli klara. Det är Julias fantastiskt goda recept på American Choclate Chip Cookies som står och göttar sig och sprider väldoft i lägenheten. Min sötnos sover gott sedan ett bra tag. Han ska upp tidigt imorgon och jobba. Jag tror inte att jag har berättat att Xiaogang har fått jobb, men så är det i alla fall. Han arbetar ibland på lördagarna på en sallad- och sillfabrik i Ytterby. Det ligger lite långt borta men så härligt det är att få jobb när man väntat länge på det och när det dimper ner lite lön i ett annars ekande tomt konto så känns det ju inte så tokigt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hmmm...tycker det v erkar som att den här djurskaparen har en förkärlek för elefanter. Magnus preferenser återstår att se - han har ju bara uppfunnit ett djur än. Men personligen tror jag du träffade en nerv när du tog upp ledorden "färgglad och i tropisk miljö". :)

Maria Ådahl sa...

Jag tyckte att hoppmasken verkar vara ett ytterst trovärdigt djur. Ser jag en ska jag genast stoppa ner den i en burk och ge den till Magnus.