onsdag, mars 14, 2007


Xiaogang jobbar på med sina svenskastudier. Han längtar nu efter att jobba på lite närmare håll. Mitt jobb som personlig assistent verkar lockande när jag berättar att det handlar ofta om att sitta och prata och hjälpa till med enklare saker i människors hem. Men än så länge är inte svenskanivån så hög att det skulle gå att få jobb. Därför har nu nu börjat med lite assistensskola. Jag låtsas ha olika funktionshinder och han är min assistent. När jag låtsades vara förlamad bad jag om fotmassage för mina krampande fötter och häromdagen var jag armlös och ville ha hjälp med att göra en fruktsallad. Det var en bra övning för att förklara olika frukter och arbetssätt i köket. En annan gång var jag djupt deprimerad och hotade att ta livet av mig. Xiaogang försökte peppa upp och kom med förslaget "Ska jag sjunga en sång för dig?".

2 kommentarer:

Anonym sa...

Assistentskola - I love it! :D

Ring hem till oss om ni vill ha publik, det kunde vara litegrann som gäster med gester tänker jag mig.

Jag och min man ställer också gärna upp som övningsobjekt, särskilt det där med förlamad person som involverade massage har vi begåvning för.

Maria Ådahl sa...

Om jag hade en assistent som sjöng för mig när jag var nere skulle jag också tycka att det var trevligt.

För övrigt försökte jag lura min "assistent" att diska upp all disk åt mig men där var skolan slut för dagen tydligen.