söndag, juni 21, 2009

Hemma igen


Tillbaka i Sverige igen. Ensam. Xiaogang stannar ännu en månad för att träffa guqinspelare, ta några lektioner och för att förbereda sig inför starten på musikhögskolan i höst. Min duktige man har nämligen lyckats ta sig in på musikhögskolan efter att sammanlagt tagit kanske fem lektioner i sitt huvudinstrument, för övrigt är han självlärd. Nu tar han tillfället i akt att slipa lite på kunskaperna.

Jag har tyvärr inte kunnat uppdatera bloggen under tiden jag varit borta. Kom in på min blogg bara den där enda gången. Det var väl en liten maska som hade gått i Kinas censurnät. Jag ska försöka ta igen detta de närmsta dagarna.

1 kommentar:

Blogopeden sa...

Hej! Hoppas allt är bra och att du haft det underbart! Hur uppbokad är du framöver? Hade varit trevligt med en liten tur till gbg nämligen...