lördag, augusti 08, 2009

Farligt vatten


En mycket skön helg så här långt. Igår firades XG eftersom han fyllt 30 och idag har vi varit på Gamlet och badat. Det var så mycket folk att det knappt gick att hitta en ledig kvadratmeter att breda ut sin lilla handduk på. Sådant kan ju göra att man saknar Halland lite. Jag har utvecklat någon dum ovana när jag badar från klippor. Jag är så rädd att jag ska göra illa mig i fötterna på vassa stenar eller havstulpaner när jag ska kliva upp. Detta gör att när jag närmar mig stället där jag planerat gå upp ur vattnet sprattlar jag något alldeles väldigt av ren nervositet. Och vad händer då? Jo, naturligtvis gör jag mig illa på något på botten så fort jag bottnar. I dag skar jag upp tån, igen. Och XG skar upp fingrarna också på ett gäng havstulpander. Tacka vet jag mjuka sandstränder och ordentliga stegar.

Inga kommentarer: