tisdag, oktober 26, 2010

Vad är det som går och går?


En lycklig kombination av olika omständigheter har gjort att jag blivit en riktig friskus. 
  • Mitt gamla jobb erbjöd mig en stegräknare och ett deltagande i en stegtävling. Jag gick med och är nu besatt av denna lilla manick.
  • Jag mååååste få träffa andra vuxna på dagen annars blir jag knäpp.
  • Jag och några grannmammor har startat en facebookgrupp: Barnvagnspromenader i Gamlestaden.
  • Turid sover bra om hon får åka vagn eller bärsele.

I dag har jag lyckats 20159 steg. Jag har nog aldrig varit såhär hälsosam.

2 kommentarer:

Elisabet E sa...

Ojojoj... Vad duktig du är Maria. Jag kanske borde bli gravid & skaffa barn, så jag blir lika hurtig som dig... ;o)

(Fast jag går på Zumba II & cyklar så ofta jag kan ner till stan...;o)

Maria Ådahl sa...

Jag kom på att även följande omständighet har spelat stor roll: Höst med osedvanligt fint väder som lämpar sig utmärkt för promenerande.