tisdag, juli 19, 2011

Åter i Svea Rike

Nu är vi tillbaka i Sverige igen. Jag har börjat sommarjobba och Xiaogang är föräldraledig med Turid. Jag är bara liiite avundsjuk på honom som får vara hemma sch njuta av sommaren och gullungen medan jag sitter på ett dammigt kontor och vänder på papper.

Jonas hade fixat så att jag skulle kunna surfa på  "förbjudna sidor" när jag var i Kina. En sådan förbjuden sida var blogger. Detta trixiga sätt fungerade några gånger. Det gick extremt långsamt men det gick. Sedan slutade det att fungera. Därav den låga bloggningsfrekvensen.

Kinaresan blev annars lyckad. Vi hann besöka och träffa nästan alla de vänner och släktigar som vi ville och vi höll oss relativt friska. Turid var frisk hela tiden och blev rätt social av att det alltid var en massa människor överallt.

På hemvägen stannade vi några dagar i Veddige och njöt av den vackra, men inte helt pålitliga sommaren. Det blev med andra ord både sol och regn.

2 kommentarer:

Elisabet "Bess" E sa...

Välkommna tillbaka!!!

Elisabet "Bess" E sa...

Menar Välkomna Tillbaka!!! Borde inte skriva fel när jag har bra betyg i Svenska... ;o)