lördag, juni 16, 2007

Kuckelurväder

Skönt med en lite svalare dag idag. Det gör att man utan dåligt samvete kan sitta inne och kuckelura. Har smittats med en ondskefull förkylning som gör mig lite spak. Trots det har jag jobbat typ 28 timmar i sträck igår och idag. Fast nu har jag sjukanmält mig så att jag slipper gå på jobb igen ikväll.

Jag förstår inte riktigt varför jag gör såhär mot migsjälv. Klarar bara inte att säga nej när de ringer och ber mig jobba. Har jag inget inplanerat i min kalender kan jag inte med att säga nej. Bättre är det då att vara sjuk. Ringde till min brukare, altså hon jag är personlig assistent åt, för att säga att jag inte kommer. Hoppsan! Jag hade visst smittat henne med.

1 kommentar:

Anonym sa...

Aj aj aj. Jag känner igen det där beteendet, att man tar jobb fast man egentligen skulle vilja (behöver) vara ledig. Akta dig. Man har bara ett liv (här på jorden i alla fall ;-) och det pågår även just NU. Klyshigt men sant. Och hur rolig blir man inför sig själv och sin omgivning om man inte gillar sitt eget upplägg? Det är inte egoistiskt att känna sina gränser. Det bidrar till att världen blir en bättre plats. Tror jag.