onsdag, juli 11, 2007

-_- *suck*

I källaren på vårt hus finns ett cykelgarage. För att komma in dit måste man först öppna två dörrar med huvudnyckel-magnetbrickan till vårt hus. Därefter kommer man in i en korrior med betonggolv och en dörr för varje våningsplan. För att komma in i den egna våningens plan behöver man nyckelbrickan till detta våningsplan. Innanför denna dörr är det meningen att man ska parkera sin cykel.

Det började med att pack-gummisnoddarna jag hade på min pakethållare var borta en dag. Någon dag senare var Xiaogangs, inte helt billiga, framlykta bortskruvad. Strax innan vi reste till Veddige gick jag ner för att hämta min cykel och då låg det bara några rester av ett cykellås där Xiaogangs cykel tidigare stått. Åh, nej. Lyckligtvis fick jag senare syn på cykeln som stod parkerad på cykelparkeringen utanför vårt hus. Kanske hade de upptäckt hur dåliga bromsar den hade och ångrat sin stöld.

Någon på vår våning måste tjuven! Vem annars kommer in innanför den innersta dörren (inga märken på dörren). För att inte cyklarna skulle bli stulna ställde vi in dem i en annan vånings cykelförråd. (Lånade nyckel av kompisar på vån. 9) Nu idag när jag skulle ta ut cyklarna därifrån var det min cykel som var spårlöst försvunnen. Min fina röda Cresent. Borta. Snyft.

Jag har fått låna en skraltig cykel av Heanna. Gott det men jag saknar Min Cykel.

1 kommentar:

Helena sa...

Det är skit att man aldrig ska få ha sina saker ifred! Ja, som sagt så har de varit i vårt cykelrum också. Man blir så besviken på mänskligheten...