måndag, december 03, 2007

Sol sol jättesköna sol

Oj, så mycket respons jag fick!
Jag trodde inte att någon gick in på min blogg längre eftersom jag är så dålig på att uppdatera.
Här kommer en liten film som jag spelade in med vår lilla kamera på samma marknad som i förra inlägget.



Fler kinesiska bröllopsbilder kommer när Xiaogang är tillbaka. Han har med sig en stor fotobok och CD-skiva med bilder.

Vädret. Kunming är ju inte stekhett i november, det kan man inte påstå. Jag har fått lite sol på mig. Inte så att jag blivit brun men så att D-vitaminlagret fyllts på. Det regnade bara en enda gång då vi var där. Det var den dagen vi var inomhus och tog kort från morgon till kväll. När vi kom ut på kvällen var luften klar och nästan avgasfri.

400 bilar
Så mycket ökar trafiken i Kunming med varje dag. När vi kommit fram till Kunming klev vi in i en taxi och kom knappt någonstans. Avgaserna ligger tätare och tätare för varje gång jag kommer till Kunming. Det är en lättnad när man kommer utanför stan och kan ta ett riktigt djupt andetag igen.

Inga kommentarer: