söndag, december 02, 2007

Tillbaka i Sverige igen

Jag hade tänkt skriva lite resedagbok här så att ni kunde följa vad som hände i Kina. Tyvärr satte Kinas firewall stopp för det. Jag kunde inte komma åt min blogg ens för att skriva inlägg.

Några glimtar från resan:



Vi tog Kinesiska bröllopsbilder. Det är ett ganska roligt spektakel där man blir sminkad och utklädd i olika klädedräkter och sedan fotograferad.



Den här hunden fick jag äran att stöta på i ett gammalt kvarter i Chuxiong. Han verkar trivas med livet och vara självsäker trots att han inte riktigt har utseendet med sig.





Fler marknadsbilder.
Den sista bilden föreställer Xiaogangs brorsdotter och tillika min favvounge.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lovely! Hoppas att ni har haft det alldeles underbart! En tråkig fråga, men... Hade ni tur med vädret? Kram

Anonym sa...

Hei, så fint å se litt hvordan dere hadde det! Hører gjerne mer en gang - håper vi kan ses om ikke altfor lenge!

Anonym sa...

välkommen hem!! ses snart hoppas jag... många kramar

Anonym sa...

Oj oj oj! Kinesiske bryllupsbilder - jeg gleder meg til å se fler! Hvordan ble feiringen i Kina og oppholdet?