onsdag, januari 16, 2008

Praktik


Flera gånger om dagen får jag höra "Är du kvar än?" Och så är det. Två dagar till sedan är min praktiktid slut.

Jag har inte haft så mycket att göra de senaste dagarna på grund av en massa uteblivna besök och har därför surfat runt på nätet, sorterat papper, surfat, tittat ut genom fönstret, surfat och tagit långa fikaraster för att få tiden att gå lite fortare.

Nu ser jag fram emot att få börja skolan igen. Mobilen kommer inte att väcka mig 05:45 längre. Istället blir det oregelbundna tider inne i Göteborg som möjliggör massor av fika och frukost med kompisar.

Men jag kommer att sakna kontakten med verkligheten och med klienterna även om det samtidigt är just det som gör att jag ibland drömt mardrömmar och inte alls velat gå till praktiken.

Inga kommentarer: