fredag, januari 04, 2008

Årskrönika


Det är den tiden på året då man ska summera det gångna året. Viktiga händelser under 2007?

Våren och sommaren var full av bröllopsförberedelser. Den 18 augusti gifte vi oss och det blev en fantastisk dag. I november fick vi sedan möjlighet att resa till Kina för att träffa släktingar och vänner.

Rent professionellt har det varit ett viktigt år. Under sommaren fick jag ett nytt jobb. Min vän Elin tipsade mig om att de sökte socionomstudenter till Gunnilse Ungdomskollektiv. Jag fick jobbet och har lärt mig en massa på det och fått nya erfarenheter inom socialt arbete genom att träffa ungdomarna och arbetskamraterna där. Höstterminen har sedan präglats av praktik på socialkontoret i Skene. Även där har jag lärt mig en massa om hur socialt arbete kan fungera. Jag har också fått inblick i hur det är att arbeta med myndighetsutövning och vilket ansvar det innebär. Jag har haft några sömnlösa nätter där jag har funderat på om pengar gått rätt och på hur det går för de människor jag träffat. Jag är fortfarande glad att jag valt att studera till socionom men det är också tufft att möta så mycket problem och nöd.

Inga kommentarer: