söndag, augusti 17, 2008

Framtid


I onsdags var vi på Migrationsverket med anledning av att Xiaogang ansökte om permanent uppehållstillstånd. Vi blev intervjuade var och en för sig. Lite samma procedur som då vi var i Beijing för två och ett halvt år sedan. Frågorna kretsade då som nu kring hur vi har det tillsammans och våra framtidsplaner. Det officiella lägger sig i vårt privatliv. Samtidigt är det faktiskt lite bra att få ett tillfälle att stanna upp och fundera igenom sin situation.

Hur som helst har XG nu ett fint permanent uppehållstillstånd inklistrat i sitt kinesiska pass.

5 kommentarer:

elsa sa...

grattis!

Anonym sa...

grattis! vad roligt att höra! kram!

Helena sa...

Hejhej, sade ni det i lördags? i såna fall missade jag det, men ett jättegrattis iaf!!!

Anonym sa...

wohoooo! fy vad bra! Tycker du att han har blivit svennig? hälsa och krama varandra från mig. hårt!

Maria Ådahl sa...

Tack allihop!

Jag vet inte om jag sade det i lördags. Missade kanske det. Men kul att se er där Elsa och Helena!

Xiaogang är lite svennig men han håller ganska hårt på sin kinesiska identitet. Jag tror man lätt blir lite hemlandspatriot när man kommer till ett nytt land.