tisdag, januari 04, 2011

Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann


Den senaste tiden har präglats mycket av diverse sjukdomar. Förkylningar, magsjukor och nu tredagarsfeber för lillskruttan. Vi har tagit det ganska lugnt och jag har hunnit läsa lite. Googlade på feelgood-litteratur eftersom jag inte hade lust att läsa fler böcker som social misär och självmord. (råkar ofta hamna i dessa genrer när jag ska till att läsa skönlitteratur) Google fick upp ovanstående resultat. (Jag tänker inte göra någon recension, det gör andra mycket bättre.) Enligt min åsikt var det i alla fall en fantastisk bok som fängslade mig från sida ett och som jag sedan hade mycket svårt att släppa innan sista sidan var nådd. Stod upp och läste den med en febrig, sovande Turid i bärsele på ryggen.

2 kommentarer:

Elisabet E sa...

Jag vill med läsa denna bok. Får läsa färdigt den bok jag håller på med nu, sen börja med den andra... :o)

Anonym sa...

Den boken hørte jeg om for et par dager siden. Den må opp på listen over litteratur som skal leses. Siri