söndag, mars 12, 2006

Det var längesedan jag skrev nu. Kanske för att det inte hänt så mycket att skriva om. Varje dag är sig lik i princip. Klockan åtta varje dag börjar kinesiskan, vid lunch åker jag hem och äter risnudlar med Xiao Gang. Vi hittar sedan på något, t.ex. går och betalar någon räkning vilket inte är lika smidigt som i Sverige. Man måste nämligen ta sig till rätt kontor och betala cash. Varje kväll, även lördag och söndag spelar Xiao Gang på en bar som begåvats med namnet "Endless Love, Endless Nights". Då passar jag på att sätta jag mig ner med min läxa tills ögonen faller ihop och jag somnar.

Något som annars upptar en del av våra tankar är Xiao Gangs uppehållstillstånd i Sverige. Vår ansökan är inskickad. Nästa steg är att vi ska bli intervjuade för att styrka äktheten i vår relation. Problemet är att Svenska Ambassaden först sa att jag var tvuungen att resa tillbaka till Sverige och göra min intervju där, vilket hade varit ekonomiskt mycket problematiskt och dessutom gjort processen ungefär ett år längre än vad vi beräknat. Lyckligtvis verkar det lösa sig nu och jag får komma till Beijing i alla fall om jag kan bevisa att jag är bosatt i Kina. Förhoppningsvis blir det i slutet av maj dags för oss att åka på intervjun. Hoppas att detta kommer att göra det möjligt ör oss att resa till Sverige i augusti-september.

Saknar er alla!

Inga kommentarer: