tisdag, augusti 22, 2006


Lyckomåndag
Måndagar är Xiao Gangs favoritdagar. Konstigt, har jag tyckt. Måndagar är ju när ännu en arbets- eller skolvecka drar igång och man måste gå upp tidigt igen. Men i går var en lyckomåndag. Innan frukost var Xiao Gang nere och hämtade posten. Där fanns ett brev till mig från SGS studentlägenheter som sa att jag fått en lägenhet som jag tappat hoppet om för längesedan. Det måste vara någon annan som tackat nej till den så att erbjudandet gick vidare till mig. Det var just den lägenheten vi helst av allt ville ha. Det känns väldigt meningen tycker vi. Det finns till och med en kinesisk matvaruaffär precis utanför dörren. Nu får ni hemskt gärna komma och häsa på oss i vår lägenhet i Gamlestan, alldeles vid SKF. Vi reste in och tittade på den och är jättenöjda. Hm, tänkte vi, det skulle vara bra med ett litet klaffbord och klaffbarstolar att ha i köksvrån. Hemma i Ingemars lägenhet tittade vi lite i hans Ikeakatalog. Asch, för dyrt tyckte vi. Lite senare skulle vi gå ut och hittar en lapp i hans trapphus att en tjej på våningen under ville sälja precis det klaffbordet och de stolar vi just tittat på, dessutom för under halva priset. De såg helt oanvända ut. Så nu har vi både bord o stolar. Vi flyttar troligtvis in i mitten av september. Som sagt, välkommen på besök!

1 kommentar:

Hilde sa...

Hei, Maria!
Jeg kommer gjerne på besøk! Har en veldig travel høst foran meg, men jeg skal få til en tur til Gøteborg likevel.

Gratulerer med leilighet og kjøkkenmøbler!

Hilde