onsdag, april 04, 2007


Idag fick jag syn på en artikel i GP. Tandlossning ökar risk för tidig död Jag som aldrig använder tandtråd blev så skraj att jag inte ens vågade läsa hela artikeln men när mina ögon svepte över texten uppfattade jag något om att det till och med var farligare än rökning. Tandlossning beror ju som bekant på inflammation i tandköttet (vilket jag har). Uppenbarligen leder tandköttsinflammation till att man börjar tappa tänderna i 40-årsåldern och sedan är det visst inte långt till kistan. Gissa vem som ska köpa tandtråd så fort hon hinner? Gulp!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är viktigt att ta hand om sitt tandkött! Mitt tips är plackers. Både smidigt och enkelt. Det är tandtråd på en liten ställning, engångs fast man kan använda en flera gånger. Man köper 20-pack på Apoteket. Perfekt för alla oss som tycker att det här med tandtråd är ett måste för mycket ;-)

Maria Ådahl sa...

Jag köpte faktiskt denna fantastiska produkt och nu blöder inte mitt tandkött längre. För att vara på den säkra sidan införskaffades också en stor burk flourtabletter.

Anonym sa...

Vad duktig du är!