måndag, juli 14, 2008

Underbara grannar


Det började för några dagar sedan med att det trillade ut en fotoram med personliga bilder från fönstret på tredje våningen ovanför vårt vardagsrum. Jag tänkte att det måste vara en olyckshändelse som orsakats av korsdrag eller liknande och förväntade mig att någon skulle hämta tillbaka bilderna så fort de fick syn på dem nere på marken.

Istället följdes bilderna de följande dagarna av: en kruka/askkopp, långa testar av blont hår, kortare testar av gulorange hår (som en kille från samma lägenhet springer ut och tar kort på. Sedan springer han in igen utan att plocka upp testarna) samt i fredags kväll av en ansenlig portion spya. Motsatta sida av lägenheten har ett fönster i köket varifrån följande saker farit: ölburkar, kökssprayflaskor och i lördags kväll någon slags fyrverkerier (enligt XG).

Grannarna har också ovanan att ibland inte gå till soprummet med sina sopor utan lämna dem innanför porten där de får stå och gotta till sig.

Jag är glad att jag inte bor en våning upp och hör deras festande genom taket. Det hörs tillräckligt tydligt ner till oss ändå.

Jag misstänker att dessa ungdomar har hyrt lägenheten i andra hand eftersom jag sett en annons på blocket för ett kort andrahandskontrakt på vår adress. Stackars förstahandskontraktisinnehavaren när han kommer hem och ser sin lägenhet.

Inga kommentarer: