tisdag, januari 17, 2006



Nu bär det av
Ikväll, närmare 18:15 lyfter planet som ska ta mig och min moster Monica till Köpenhamn sedan vidare till Beijing. Väskorna är packade fulla med svenskt godis och andra förnödenheter. Antagligen har jag glömt ungefär hälften av det jag borde ha med mig men det brukar ju gå bra i alla fall.
På onsdag klockan 13:05 beräknas vårt flyg ha landat på kinesisk mark. Vi har sedan några dagar på oss att "göra Beijing" vilket förhoppningsvis bland annat kommer att innebära kinesiska muren, förbjudna staden och himmelens tempel.
Det är många som frågar mig om jag har någon resfeber men det har jag faktiskt inte alls. Nu gläder jag mig mest åt att få komma iväg och snart få träffa Xiao Gang. ^_^

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är roligt att du har skaffat en blogg, och den blev ju ganska snygg till slut! ;)
Det ska också bli roligt att få läsa om vad som händer med dig, så se till att skriva massvis nu...

Anonym sa...

God tur, Maria! Håper du får et fint år - og kanskje vi ses i sommer? Hils masse til alle kjente!

Hilde

Anonym sa...

Kul att du har skaffat en blogg! Jag har bredband nu, så jag ska med glädje följa hur du har det i Kina :) Hoppas för övrigt att det gick bra för dig på tentan och att resan går bra. kram /Cicci

Anonym sa...

åh min vän, ta väl hand om dig o hälsa din Xiao gang från mig!
stor kram,,, carolina