fredag, april 18, 2008

Som som som sommaren


Vilken härlig dag det varit idag. Ingen skola heller. Och jag är så glad att vi flyttat från skyskrapan och ner i ett vanligt hus som står med båda fötterna på marken. Lunchen åt jag och XG på uteplatsen utanför vårt hus och på eftermiddagen har vi legat i solen och läst en stund. Strax utanför vårt hus finns en liten gräsplätt där man kan ligga i lä och utan att bli uttittad av alla grannar. Jag ser fram emot en härlig sommar med mycket fikande i solen.

3 kommentarer:

Helena sa...

Ja, ni har verkligen ett fint hus. Det var mysigt utanför och inuti. Idag har jag varit utanför och pysslat på lekplatsen...

Maria Ådahl sa...

När jag i morse, i mina fula myskläder och med håret på ända, gick in i köket stod det en man precis en decimeter utanför fönstret och målade våra fönsterkarmar eller något. Det var inte alls trevligt. Men det var inte någon från markservice.

Förresten ber jag om ursäkt om ni hittade en utbränd engångsgrill under soptunnan på lekplatsen. Jag erkänner mig skyldig. Vi kunde inte slänga i den eftersom den nog fortfarande var lite varm.

Helena sa...

nej vi målar inte så värst mycket. Mest krafsar. Och det gör inget med grillen, den plockade jag så gärna upp. Puss