torsdag, juni 19, 2008

FRA forts.


Jag förvånar mig verkligen över att en lag som mig veterligen har så lite folkligt stöd kan gå igenom så lätt. Nästan varenda bloggare har protesterat och på radio har de pratat sig varma mot lagen jag har knappt hört någon som varit positiv. Hur demokratiskt är det då att fatta ett sådant beslut? Och även om jag och Usama inte mailar sådär dagligen eller har några smarriga recept på bomber så blir jag frustrerad. Hoppas socialdemokraterna kan ställa saker tillrätta när de kommer tillbaka.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Såvitt jag förstått det har det hela varit lite utav en kupp.. En stor del av motståndarna till förslaget var frånvarande vid själva omröstningen, och sedan att allt läggs under fotbollsvm då svenska folket tittar på annat gör det hela inte bättre.. Usch och blä!

Ingemar sa...

Tänkte bara flika in att det eventuellt anordnas demonstrationer lite varstans: https://www.flashback.info/showthread.php?t=694442

Maria Ådahl sa...

Jag hörde om någon demonstration som skulle anordnas av MUF där Reinfeldt hade hört av sig i hemlighet och försökt förhindra att den genomfördes.

Maria Ådahl sa...

Det finns många farliga terrorister att sätta dit visserligen...