onsdag, juni 18, 2008

Sömnbrist


I dag känner jag mig trött och på dåligt humör. Kom precis hem från ett 23-timmars arbetspass där jag sovit kanske tre timmar. Jag sov dåligt och vaknade med ett ryck vid 04:45 och trodde att klockan var 05:45. Hade nog drömt att väckarklockan ringt och asade mig därför upp för att väcka en ungdom som skulle iväg på sommarjobb. Då jag en stund senare upptäckte mitt misstag fick jag be om ursäkt och ungdomen kröp till sängs igen. Jag blir så trött på mig själv.

2 kommentarer:

Helena sa...

Haha, jag vet preciiis hur det är. Så vaknar jag jätteofta. Med känslan AAAjagharförsovitmig!!! Som tur är väcker jag oftast ingen annan än mig själv och numera är jag så luttrad att jag oftast kollar klockan först, innan jag går upp. Men det jobbiga uppvaknandet och försovningskänlsan är ju redan där...

Maria Ådahl sa...

Ja, men det lustiga var att jag kollade på klockan och ändå trodde att den var 05:45. Jag var nog inte riktigt vid mina sinnens fulla bruk.