fredag, juni 20, 2008

Gasad?



Det luktar nästan alltid gas i vårt kök. Först tänkte jag att det nog berodde på att vi hade en spillans ny spis och att det avdunstade något från den (låter ju ganska otroligt nu när jag tänker på det i efterhand). Sedan tänkte jag att det kanske bara var inbillning. Konstigt då att Xiaogang också kände det. Kanske var det en gasläcka i alla fall.

I onsdags var min far här. Vi drog fram spisen och penslade vatten med diskmedel på gasledningen. Vid en punkt på packningen bubblade det så fint (smart va?). Jag tog genast telefonen och ringde till husvärden som genast skulle ringa gasverket. De i sin tur ringde idag och jag fick en akuttid på måndag, eftersom de inte kunde komma i dag. Nu när jag vet att det verkligen läcker känns det lite läskigt. Vädra, vädra.

I morgon är det midsommar och jag ska jobba hela helgen.
Glad midsommar på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

god midtsommer! Hold ut i gassen! Siri