tisdag, september 02, 2008

Frustration


Jag blir så arg på mig själv över alla saker som jag sååå gärna skulle vilja göra och våga men som aldrig blir av. Och över alla de saker jag borde göra men som inte heller blir av. Ibland inbillar jag mig att det är tiden som begränsar mig. Att jag inte har tid att göra det jag vill eftersom jag är så upptagen hela tiden.

Hur kommer det sig i så fall att jag alltid tycks hitta tid att klämma in ett extra arbetspass, eller surfa timmavis på nätet, samtidigt som det tycks omöjligt att hålla kontakten med vänner jag saknar eller förverkliga några av de projekt som jag ofta funderar ut men sällan iscensätter? Jag inser ju att jag prioriterar helt fel men tycks inte kunna förmå mig själv att förändras.

4 kommentarer:

Anonym sa...

oh, du jag känner igen det där. jag är sämst på att få tunmmen ur! det där med att hålla kontakt med vänner önskar jag verkligena att jag hade blivi bättre på, men när det gäller projekten och allt det där som man vill och vill våga känns det lite som att drömmandet om det är halva nöjet! massa kramar till dig (som jag är dålig på att hålla kontakten med)

Maria Ådahl sa...

Ja, tyvärr är vi visst lite dåliga på det båda två. Men det är bra att vi kan läsa varandras bloggar och hålla oss uppdaterade i alla fall. Då känns det på något sätt som att man håller lite kontakt ändå.

ester svensson sa...

hej maria,
oj det ar precis sa for mej ocksa, som du vet. det ar sa konstigt... jag tycker iallafall om att lasa din blogg, o saknar dej.
stor kram,
e

Maria Ådahl sa...

Hej Ester!
Även om vi inte träffas så ofta så finns du i mina tankar desto mer. Uppskattar att ses när vi ses!