lördag, september 13, 2008

Oupsi daisy


Jag läser en kurs i vetenskapsteori just nu. Vi lär oss om kvantitativa undersökningsmetoder och igår hade vi en gruppövning där vi skulle träna på att göra enkäter. I vår grupp var jag den enda som hade tänkt på att ta med mig dator. När vi skulle lägga in våra frågor i ett webbaserat program blev det därför min uppgift att sitta vid tangentbordet. Det var för oss ett helt nytt program och därför var vi lite osäkra på dess funktioner. Vi insåg efter ett litet tag att vi gått tillväga på fel sätt och beslöt oss för att börja om från början. Vad vi inte förstod var att när vi tryckte på "delete"-knappen så var det inte bara vår grupps enkät utan hela socionomårskullens enkäter som försvann. Oups. Vi (eller jag eftersom det var jag som tryckte) råkade radera 150 elevers arbete. Läraren var lite förtvivlad kan man säga.

5 kommentarer:

Anonym sa...

å nej!!!
stackars!
hörs imorgon om dejt i veckan,
ha en trevlig kväll
kram

Anonym sa...

Kollade precis igenom Kalles bilder från ert bröllop. GUD SÅ FINA NI ÄR!!!!! det var en så fin dag också. Massa kramar till er

elsa sa...

haha :D det är faktiskt väldigt klantigt av dom att göra det möjligt för er att ta bort något annat än er egna :P

Maria Ådahl sa...

Ja, visst är det klantigt. Det var lite komiskt, vi hade precis diskuterat hur pinsamt otekniska de är på GU och speciellt på vår institution.

Anonym sa...

Aj, aj, aj, den var lei! Synes jeg kjenner det i magen selv...