torsdag, oktober 23, 2008

Berlin


Den senaste tiden har jag känt mig så instängd i Göteborg och bara velat komma iväg ett litet tag. Det blev inget resande i somras och det var snart ett år sedan vi var i Kina sist. Reseabstinensen har blivit starkare och starkare och nu är biljetter äntligen bokade. Tillsammans med bror och flickvän åker vi på weekend till Berlin. Det ska bli så roligt!

Är det någon som har bra tips på intressanta platser att besöka eller bra och billiga vandrarhem att bo på?

5 kommentarer:

Pia Johansson sa...

Hej! Kul att tittade in på min blogg, här är en länk till en Berlinbiten bloggare:
http://www.smosch.com/

Cecilia Levy sa...

Hej Maria - fin blogg och fantastiska teckningar!
Berlintips: förra julen var jag med på en grupputställning på ett galleri i Berlin. De brukar ha fina utställningar: http://www.mfk-galerie.com

På samma sätt som du längtar bort, längtar jag till - Göteborg!

Maria Ådahl sa...

Tack för bra tips! Jag var i Berlin med den konstskolan jag då gick på för några år sedan och gillade staden mycket på grund av alla spännande små gallerier och obskyra platser.

Cecilia: Ska försöka hitta till det galleri du tipsade om.

Ingemar sa...

Idag lyckades jag med betalningen till flygbolaget iallafall! Dom gillade inte E-kort så mycket... Men nu är det klart!

5-:D-< (high five)

Maria Ådahl sa...

Bra, tack för hjälpen!