lördag, oktober 25, 2008

Intervjuer


Det började inte så bra. Det är lite omständigt att åka kollektivt till den skola vi skulle besöka för att ha vår första intervju. Därför tänkte jag att moppen borde vara det smidigaste och snabbaste sättet att komma dit. Väl på sadeln ville den inte starta. Stendöd. Den har en förmåga att svika när man behöver den mest, vår lilla moped.

I stället fick jag kasta mig på cykeln och cykla för allt vad tygen höll för att komma i tid. Jag var varm och så andfådd att jag knappt kunde prata när jag kom fram. Intervjun gick dock strålande när jag väl hämtat mig. Rektorn vi talade verkade mycket kompetent och vi fick bra stoff till vår uppsats. Vår andra intervju senare på dagen gick bra även den. Rektorn var så pratsam att intervjun som vi trodde skulle ta ungefär en timme istället tog en och en halv. Bra material men inte kul att transkribera...

1 kommentar:

Cecilia Levy sa...

Dina teckningar är så himla fina. Älskar den här kraken ovan.