torsdag, oktober 09, 2008


Rådgivningen på banken gjorde mig såklart knappast mer klar över hur jag ska gör med våra sparslantar men jag fick i alla fall det betryggande beskedet att våra pengar inte kommer att försvinna även om banken skulle gå i konkurs :)


Tentan är i princip färdigskriven. I går kväll var jag dock inte så sugen på att skriva utan efter att ha skrivit föregående post satte jag mig och fotade klotter från mitt anteckningsblock. Här får ni därför se lite smakprov.


Jag älskar att anteckna i skolan. Jag gillar att tävla med föreläsaren för att se om jag hinner skriva av allt som står på overheaden/powerpointen innan nästa bild läggs på. Jag har till och med utvecklat en teknik där jag tittar på projektorduken samtidigt som jag skriver. Nästa utmaning är att organisera anteckningarna med så snygg och lättförståelig layout som möjligt. Till sist är det största nöjet att rita saker i marginalerna när det blir tid över.


Mina anteckningar är ofta tydliga och populära att kopiera. En nackdel är dock att jag ibland inte fått med mig nästan någon kunskap från föreläsningen. När jag senare läser igenom mina anteckningar kan jag inte ens komma ihåg att jag varit på föreläsningen. Ovanstående begrepp har jag till exempel inte någon vidare koll på vad det betyder.´

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag vill också kopiera! men just det, jag läser inte den kursen =)
så fint!
ses en dag snart?
stor kram

Maria Ådahl sa...

Tack!

Jag vill också ses!
Vi hörs per telefon

kram