måndag, oktober 20, 2008

Butter


Ibland känner jag att jag bara får krupp när det inte händer något roligt och tiden bara går. Detta skulle man ju kunna råda bot på genom att aktivera sig. Ta sig i kragen, vara kreativ, träffa folk och allt såntdär. Men det vill sig inte.

Sedan lägger jag istället ner en massa av min tid på en blogg som nästan ingen läser. Tydligen var det en artikel i dagens Stockholmsmetro om att man kan använda sin blogg i sitt CV för att visa vilken käck och bra människa man är. Min blogg ger knappast mig ett jobb är jag rädd.

Dagens lyckligaste: Jag köpte nya bambustrumpstickor. De var alldeles onödiga men fina och organiska. Jag såg en massa fina garner också. Så så fina men hur kan ett litet nystan kosta 120 kr?

UPPDATERING: Nu gjorde jag i alla fall något. Bloggen är tillfixad och lotusbilden som jag snott någonstans fick hamna i papperskorgen. Kära RSS-läsare (typ en?), välkommen att titta in och se hur det blev.

UPPDATERING #2: Det blev visst inte så fint när man såg bloggen i PC. Men det orkar jag inte bry mig om. Ni får tänka er hur snyggt det skulle kunnat se ut om ni bara haft en mac...

6 kommentarer:

elsa sa...

rss representing!
Jag gillar den nya bannern eller vad det heter, texten längst upp alltså. Har alltid varit lite svag för ihopklippta tidningsbokstäver, som i hotbrev eller så.

Jonas Ådahl sa...

RSS här med, så minst två!

Helena sa...

hej hej maria the loved one!
man kan se att du har fyra abonnenter i google reader iaf, det är inte dåligt.
snart har jag ritat klart mitt kappmönster(hoppas jag), då kommer jag gärna och lånar ett strykjärn.

Maria Ådahl sa...

Tack snälla RSS-läsare :)
Den fjärde är Xiaogang så där har jag då visst er allihop.

Helena: Jag ser fram emot att se dina kreationer. Hittade precis din sy-sida. Snyggt!!

Anonym sa...

Jag är lite osäker på vad RSS är, men du har i alla fall både mig, Magnus och min mamma (!) som trogna läsare. Jag och Magnus har levt flera veckor på de irländska animationerna, bara en sån sak. Din blogg (och i ännu högre grad du själv) förgyller helt enkelt våra liv! Kram!

Anonym sa...

Och vem bryr sig om hur bloggen ser ut på en PC när den är så supersnygg i vår lila vita..? :)