tisdag, januari 16, 2007


Nu var det ett litet tag sedan jag skrev här. Allt är ganksa lugnt och skönt. B-uppsatsen är inlämnad och den nya kursen har ännu inte börjat.

I lördags gjorde vi dumplings med trevliga kinasuktande gäster. Dumplings eller "jiaozi" 饺子 är en sorts degknyten med fyllning som man kan ångkoka, steka eller koka. Det hela blev faktiskt riktigt gott. Till råga på allt avrundades kvällen med en vända på krogen. Första gången sedan vi kom hem från Kina... -Tack för initiativet Heanna och Ambo!

I går lämnade jag tillbaka några av de där kursböckerna som jag tappade bort men återfann. Då fick jag nöjet att träffa charmtrollet Lina som är ett halvt år gammal. Att sitta och prata med Linas mamma och pappa var också så roligt att jag glömde bort att småbarnsföräldrar måste gå och lägga sig tidigt. När jag gick därifrån vid tiotiden på kvällen såg de rätt trötta ut.

Tyvärr fungerar det inte att sätta in bilder i bloggen just nu. Hoppas att det är ett problem som ska kunna lösas snart. Youtube gär bättre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själva! Som Anna sa: det var som porten till himmelriket öppnades! :)

Vi var i Veddige igår och hälsade på lilla Konrad Linde, väldigt söt! Såg ut som en liten groda med benen spretande åt alla håll. Kolla själva:

http://www4.lthalland.se/extra/baby/?module_instance=1&action=baby_show&id=20080&category=&month=

kram!

Anonym sa...

Vet inte om länken funkar, den ser konstig ut. Annars kan ni gå in på

http://www.lthalland.se/

klicka på "webbisar", och söka på Karin eller Samuel Linde.