torsdag, januari 04, 2007


Känns på något sätt som att det vore läge för en sammanfattning av det gångna året.

2006

5 saker jag skäms för:


* Att jag inte hunnit med mina vänner så mycket som jag hade velat
* Att jag inte kan diciplinera mig utan sitter framför datorn alldeles för mycket. Det är som en drog. Se bara på mig nu! Klockan är kvart över två på natten och jag borde diska och koka ris till XGs lunchlåda innan jag kan gå och lägga mig. Har suttit här sedan elva...
* Att jag inte försöker hålla min skrivna kinesiska igång.
* Se torsdag, november 30, 2006 -eller gör inte det förresten. Usch, nu skäms jag igen.
* Jag tappade bort en massa kurslitteratur som jag lånat av kompisar. Men nu är de äntligen återfunna, dock ej återlämnade. Pinsamt!

5 roliga minnen:

* Moster Monicas (ayi) besök i Kina
* Förlovningen
* Xiaogangs och min resa till Beijing i våras
* Gått vilse i Himalaya med XG, Jonas, Ingemar och Linnea
* Resa till Oslo i December

5 viktiga saker jag gjort detta år:

* Flyttat samman med Xiaogang
* Lärt mig en massa kinesiska på Yunnan University
* Förlovat mig
* Kommit hem till Sverige igen med snubben i släptåg
* Börjat plugga på socionomprogrammet igen

5 saker jag vill göra nästa år:

* Gifta mig
* Samma som ovan fast en gång till i Kina (fast med samma snubbe)
* Få ett bredare hjärta (hm, det var direktöversatt från kinesiska men jag orkar inte förklara)
* Rita, måla, pyssla, sticka
* Läsa skönlitteratur, bibeln, kinesiska böcker (läs serier) och djuplodande böcker som inte är kurslitteratur.

5 saker jag är stolt över:

* Min sötnos
* Att vi lyckats få livet att gå ihop (jobb, skola, räkningar m.m.) trots min virriga hjärna, dålig ekonomi och allmänt trassel. (Kanske inte min förtjänst men...)
* VG i vetenskapateori (förstår fortfarande inte hur det är möjligt)
* Studieresultaten i kinesiska (fast nu är allt glömt, snyft!)
* aaah jag kommer inte på en femte men nu är jag så trött så jag ger upp.

Delvis stulet av Kafferep


1 kommentar:

Ingemar sa...

Väldigt intressant läsning! =D