tisdag, mars 04, 2008

Heja mig!


Jag har bestämt mig för att ta tag i lite jobbiga saker varje dag för att det inte ska ligga över mig som mörka moln. I dag har jag blåst iväg några moln. Bland annat har jag bestämt mig för att inte jobba i Skene hela sommaren utan istället vara på Gunnilse ungdomskollektiv precis som förra året. Detta innebär att jag slipper sitta inne på ett kontor åtta timmar varje dag och sedan tillbringa en massa tid på en svettig buss dit och tillbaka. Nu får jag istället softa och njuta av sommaren med härliga ungdomar. Detta är antagligen inte ett vettigt val med tanke på framtida karriär men man vill ju ha det bra också. Bävade för att ringa och meddela beslutet men nu är det alltså gjort. Heja mig.

2 kommentarer:

Blogopeden sa...

Jättebra! Ta till vara på alla chanser till att softa som du kan få! Fatta hur många somrar du kommer jobba och sitta på kontor i resten av ditt liv. Mycket bra beslut! Du kommer att få jobb sen ändå!

Maria Ådahl sa...

Precis! Nästa år får jag säkert ingen semester eftersom jag ska börja söka jobb i januari. Jag kan vara värd lite soft jobb :)