fredag, mars 07, 2008

morgonstund


I dag gick jag faktiskt upp lika tidigt som Xiaogang. Låg först några minuter och funderade på hur jag skulle kunna inreda lägenheten och funderade bland annat hur det ska gå eftersom vi bara har en liten Klippan-soffa. Kunde inte ligga kvar utan gick upp och nu har jag suttit och tittat på IKEA, Blocket och Åhlens utan att det egentligen hjälpt så mycket. Det är ju lite svårt att veta hur man vill ha det när man inte ens har sett lägenheten. Tänk om det är fult och hemskt på insidan. Eller om vi inte får den i alla fall. Då blir jag sådär besviken igen.

Utsidan har vi varit och kikat på i alla fall. Såhär ser den ut ifrån sin allra bästa sida med solen som ligger på. På sommaren är det antagligen skuggigare eftersom det är träd framför fönstren. Jag har listat ut att "vårt" fönster är det som är på första våningen till vänster om ingången.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Skal dere kjøpe eller leie? Siri

Maria Ådahl sa...

VI ska hyra den! Eftersom vi båda studerar är det inte aktuellt att köpa en lägenhet. Banken skulle inte ge oss lån och vi skulle inte kunna betala.

I Göteborg är det stor brist på hyresrätter. Därför är jag så glad att vi nu kanske äntligen får en.

Anonym sa...

vad kul! grattis!

Maria Ådahl sa...

Tack tack!