onsdag, mars 26, 2008

Intensivvinter


När jag på påskdagen tog på mig mina tunna converse och min lilla skinnjacka för att bege mig till Vallby ett par dagar hade jag inte riktigt räknat med att det skulle bli snöig vinter. Förstod dock snart att det gällde att passa på att utnyttja vintern när den nu ändå kommit, trots att den kommit alldeles för sent.



Därför har vi gjort allt vintrigt man hinner med på tre dagar. Det började vid midnatt då vi fick gå ut och skotta för att snön inte skulle bli för tung. Annandagen gick vi upp tidigt. Introducerade Xiaogang, som aldrig sett så mycket snö, för pulkaåkningens konst. Vi hann sedan göra en skidrunda i Vallby. När vädret blev lite varmare övergick vi till att göra en snögubbe och en snöborg. Härligt att kunna vara lite barnslig.

Efter lunch hos mormor och morfar blev det fika i Karlsberg. Där har de superpulkabackar så vi åkte pulka tills det blev mörkt och kusin L inte kände sina fötter längre.


Tisdagen spenderade vi i skidbackarna i Hestra. Det har inte blivit så många tillfällen till slalomåkning för mig de senaste åren så det var riktigt roligt. Xiaogang ramlade en del men hade roligt ändå.




I dag på förmiddagen har vi hunnit med längdskidåkning och utefika innan det var dags att återvända till Götet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser helt underbart ut! ÅHH vad jag skulle vilja åka pulka och skidor!!!

Ingemar sa...

Fina bilder!