måndag, mars 03, 2008

Vadå "unga hem"


Nu har det visst blivit ännu mer omöjligt att få lägenheter i Göteborg. I alla fall för oss. Tydligen är det någon treårig drive de har på boplats.se för att fixa lägenheter åt unga. De plockar ut små och lite billigare lägenheter och gör dem bara tillgängliga för unga vuxna. -Jippie! tänkte man först innan man såg det finstilta att man varken får ha förstahandskontrakt (vilket studentlägenhet antagligen räknas som) eller studera på universitet. Så nu får man väl inte möjlighet att hitta några bra lägenheter innan man kastas huvudstupa ut ur den vi nu har. Kan inte saker bara lösa sig istället för att krångla till sig?

4 kommentarer:

Helena sa...

Det är alltid dåligt för någon, men just det här är ju faktiskt bra för mig... annars har inte jag så mycket att komma med på bostadsmarknaden...

Maria Ådahl sa...

Jo, såklart att det är bra för några. Lycka till med bostadssökandet nu!

MiaMaria sa...

Jag funderar att kasta ett litet,litet ägg på Boplats på Kungsportsplatsen. Tror du att de fattar hur dumma de är då?
Ska du me? I natt kl 12?

Maria Ådahl sa...

Jag har lite ruttna tomater. Kanske kan jag ta med dem. Vi ses!